2023

Live Recording

Laurent Campellone, conductor

Amina Edris - Ariane
Kate Aldrich - Phèdre
Jean-François Borras - Thésée
Jean-Sébastien Bou - Pirithoüs
Julie Robard-Gendre - Perséphone
Marianne Croux - Eunoé / 1re Sirène
Judith van Wanroij - Chromis / Cypris / 2e Sirène
Yoann Dubruque - Le Chef de la Nef / 1er Matelot
Philippe Estèphe - Phéréklos / 2e Matelot

MUNICH RADIO ORCHESTRA
BAVARIAN RADIO CHOIR

ARIANE

PRESS

PRESS

“Amina Edris encabeza una nueva grabación de "Ariane", ópera de Massenet: Palazzeto Bru Zane lanza al mercado una grabación más de otra joya lírica olvidada… puede disfrutarse de la recuperación de Ariane, ópera de Jules Massenet. La grabación cuenta con Laurent Campellone al frente de la Müncher Rundfunkorchester y un reparto encabezado por la soprano Amina Edris como Ariane…”

"Amina Edris leads a new recording of Massenet's opera "Ariane": Palazzeto Bru Zane releases yet another recording of another forgotten lyrical gem... you can enjoy the revival of Jules Massenet's opera Ariane. The recording features Laurent Campellone conducting the Müncher Rundfunkorchester and a cast led by soprano Amina Edris as Ariane..."

-PLATEA MAGAZINE

“Amina Edris as Ariane truly magics the ear”

- CLASSICAL MUSIC

“Amina Edris makes a seductive Ariana, able to spin a vibrant line and float high notes, yet with the requisite power at the right moments.”

- PLANET HUGILL

“Amina Edris est une splendide Ariane : l’ampleur de la voix est généreuse, le vibrato chatoyant et les aigus rutilants. Le timbre est d’une délicatesse renversante et le pianissimo final « Recevez-moi » achève de démontrer les talents multiples de la soprano. Tant « Ah, le cruel ! ah, la cruelle ! » que « C’était si beau ! » bouleversent le spectateur : Amina Edris incarne les larmes d’Ariane que Massenet tenait tant à représenter. Elle choisit pour ce faire une approche tout en retenue, qui rompt avec l’opulence du texte, créant un contraste typique de l’esthétique classique qui promeut le minimum de moyens pour le maximum d’effets.”

"Amina Edris is a splendid Ariadne, with a generous range, shimmering vibrato and gleaming high notes. The timbre is stunningly delicate and the final pianissimo of "Recevez-moi" demonstrates the soprano's multiple talents. Both "Ah, le cruel! ah, la cruelle!" and "C'était si beau!" overwhelm the audience: Amina Edris embodies the tears of Ariadne that Massenet was so keen to portray. She chooses a restrained approach that breaks with the opulence of the text, creating a contrast typical of the classical aesthetic that promotes the minimum of means for the maximum of effect.”

- FORUM OPERA

2022

Live Recording

Marc Minkowski, conductor

Amina Edris - Alice

Erin Morley - Isabelle

John Osborn - Robert

Nicolas Courjal - Bertram

Nico Darmanin - Raimbaut

Joel Allison - Alberti / Prêtre

Paco Garcia - Hérault d’armes / Prévôt du Palais

ORCHESTRE NATIONAL BORDEAUX AQUITAINE

CHŒUR DE L’OPÉRA NATIONAL DE BORDEAUX

Robert le diable

Listen on Spotify

Embed Block
Add an embed URL or code. Learn more
Robert le Diable Amina Edris

Press

Press

© Pierre Planchenaul


“But we have saved the best for last, the one who is the absolute revelation of this disc, the stupefying Amina Edris…here she is transfigured into a true heroine of French grand opera: a warm and personal timbre, totally idiomatic French, capacity for emotion, mastery of all the range, the Egyptian soprano seems to have absolutely all the necessary assets, and we now dream of finding this voice in a whole series of works that are just waiting for a real owner to be resuscitated.”

“Mais l’on a gardé pour la fin celle qui est la révélation absolue de ce disque, la stupéfiante Amina Edris…la voilà transfigurée en véritable héroïne de grand opéra à la française : timbre chaud et personnel, français totalement idiomatique, capacité d’émotion, maîtrise de toute la tessiture, la soprano égyptienne semble posséder absolument tous les atouts nécessaires, et on rêve désormais de la retrouver dans toute une série d’œuvres qui n’attendent qu’une titulaire réelle pour être ressuscitées.”

-WANDERER


”Amina Edris also has a voluptuous voice of an exquisite quality, very homogeneous throughout the whole range, she is capable of volume as well as of sounds that are spun with taste and control.”

“Amina Edris possède également une pulpe vocale d’une exquise qualité, très homogène sur toute l’étendue de la tessiture, elle est capable de volume aussi bien que de sons filés avec goût et maîtrise.”

-BACHTRACK

“…consistent brilliance and control.”

-OPERA NEWS

“On aime aussi grandement l’étourdissante Amina Edris (Alice), très à l’aise dans la virtuosité…”

“We also really like the stunning Amina Edris (Alice), very comfortable in virtuosity…”

-CONCERTO.NET

“Alice’s music is… more lyrical, and suits the clean, rather beautiful sound of Amina Edris extremely well.”

-OPERA CANADA

‘Notable Recordings of 2022’

- THE NEW YORKER